Hjem
Hjem

vedtægter for oldboys/girls klubben

1. Forenings navn

Randers Old Boys/Girls Billard Klub 2001

2. Formål

Klubbens formål er at fremme billardspillet som sport, deltage i relevante turneringer og arrangere bla. klubmesterskaber og skomager turneringer, under hensyntagen til DDBU’s gældende love og regler, desuden at gennemføre diverse sociale arrangementer, for at fremme grundlaget for et godt kammeratskab for klubbens medlemmer.

3. Indmeldelse og udmeldelse

Enhver pensionist, efterlønner eller alle som er fyldt 50 år, kan optages i klubben, eller skrives på venteliste. Optagelse sker ved henvendelse til et bestyrelsesmedlem. Optagelsen er først gyldig når et flertal i bestyrelsen har godkendt vedkommendes optagelse.

Udmeldelse skal ske ved skriftlig meddelelse herom, til et bestyrelsesmedlem, med mindst en måneds varsel.

Kontingent betales for et halvår og altid forud.

En måneds restance kan medføre slettelse, bliver man optaget i klubben igen, skal restancen betales.

4. Ledelse

Klubben ledes af en bestyrelse på 4 medlemmer.

Formand og kasserer vælges på generalforsamlingen.

Øvrige 2 bestyrelsesmedlemmer konstituerer sig selv.

5. Generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed og afholdes ordinært hvert år inden udgangen af februar måned Den indkaldes til generalforsamling ved skriftligt opslag i klublokalerne til medlemmerne med mindst 14 dages varsel. Den ordinære generalforsamlings dagsorden skal indeholde følgende punkter.

Valg af dirigent

Beretning om klubbens aktiviteter i det forløbne år.

a) Formandens beretning

b) Turneringslederens beretning.

Forelæggelse af det reviderede regnskab.

Kontingent fastsættelse.

Behandling af indkomne forslag.

Valg af bestyrelse. Formand er på valg hvert 3. år, kassereren er på valg hvert 3. år, aldrig i samme år. Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, en på lige år og en på ulige år.

2 Suppleanter vælges på skift hvert andet år, således at der udskiftes eller genvælges en suppleant hvert år.

Valg af en revisor og en revisorsuppleant. Begge er på valg hvert år

Valg af festudvalg

Eventuelt.

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indgives skriftligt til bestyrelsen, senest 7 dage før afholdelse af generalforsamlingen. Alle beslutninger, undtagen vedtægtsændringer, træffes på basis af simpelt stemmeflertal. Ved stemmelighed er forslaget forkastet. Vedtægtsændringer skal vedtages på to på hinanden følgende generalforsamlinger, ved vedtægtsændringer indkalder bestyrelsen til ekstra ordinær generalforsamling, med et varsel på mindst 14 dage. Alle personvalg afgøres ved skriftlig afstemning, såfremt der fremkommer anmodning herom.

Under eventuelt kan intet vedtages.

Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes efter bestyrelsen skøn eller såfremt 1/3 af de stemmeberettigede medlemmer fremsætter skriftlig anmodning herom. Ekstraordinær generalforsamling skal finde sted senest 14 dage efter anmodningen er kommet til bestyrelsen kendskab. Bekendtgørelse af ekstraordinær generalforsamling, skal ske skriftlig med mindst 7 dages varsel, ved udsendelse til medlemmerne med tydelig angivelse af dagsorden og punkter.

6. Regnskab og revision

På generalforsamlingen vælges en revisor og en revisorsuppleant. Revisoren og revisorsuppleanten er på valg hver år. Regnskabet opgøres fra 1. januar til 31. december. Revisoren foretager en kritisk gennemgang af regnskabet og fremsætter eventuelle kritiske bemærkninger herom på generalforsamlingen. Revisoren kan herudover til enhver tid kræve regnskabet til gennemgang.

7. Opløsning

Opløsning af Randers Old Boys Billard Klub 2001 kan kun gennemføres ved en generalforsamlingsbeslutning – ordinær eller ekstraordinær – og forudsætter at mindst 1/3 af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede og mindst 2/3 er for opløsning af klubben. Såfremt en generalforsamling ikke er beslutningsdygtig i disse henseender indkalder bestyrelsen til ekstraordinær generalforsamling. Den således indkaldte ekstraordinære generalforsamling kan opløse klubben uden hensyntagen til det fremmødte antal, såfremt 2/3 af de afgivne stemmer for opløsning.

Godkendt på generalforsamlingen 23. februar 2022. Vedtægterne træder i kraft 1. marts 2022.

Randers billard klub 1958

Hobrovej 134

8920 Randers NV

Tlf: +45 86429564

©2023 Randers Billard Klub Sponsoreret af KMdesign